Wednesday, February 18, 2009

Temuduga di Sabah................(bah!!)

Salam sejahtera kepada anda.semoga berada di naungan rahmat Allah.

Sedikit perkongsian pengalaman ketika berada di Sabah.Pada tarikh 12 februari 2009.............naik flight jam 4.35 petang.destinasi...kota kinabalu.55 minit yang tidak terasa langsung.Best juak naik kapal terbang.nyaman jak rasa.Lekak ya,pergi ke tempat penginapan iaitu rumah pak cik kamek.haha..........

Hari yang dinanti telah tiba.13 februari 2009.Bangun pagi ya alu sembahyang subuh.lepas baca ma'thurat,pegi melihat keindahan alam buat seketika.kacak pemandangan sabah pada waktu pagi.Sekitar jam 7.10 pagi,pegi mandi dan bersiap.abang saudara ajak main game PS2 lok.mainlah kamek time ya...................Selepas itu,pegi sarapan dan masuk kereta.

Jam 8.40 pagi.betolak ke Arkib negara malaysia cawangan sabah.dekat ngan bangunan kerajaan di jalan penampang.cantik bangunan ya...............sampai jam 9.35 pagi.
Sik sangka jumpa sahabat lama kamek masa kat st.joseph dahulu kala.namanya Chan Kim Fung.nya terpilih pake temuduga juak.
koleng............haha.jumpa juak ngan Noramadabbas,sahabat dari SM Sains.jumpa juak ngan beberapa sahabat lain dari sandakan ,KK dan bahagian lain di Sabah.tapi jumlah sik banyak,lapan orang jak.

Apabila tiba giliran kamek,maka kamek ngan abbas dan seorang lagi dari sandakan,Danny masuk ke bilik temuduga.sesi berlangsung selama 45 minit.banyak soalan yang bisa menggoyah pendirian kita terhadap dunia masa sekarang.haha.Alhamdulillah,semuanya dilalui dengan tenang dan sabar.

Lekak ya,pegi sembahyang jumaat dan balik rumah berkemas.Sempat juak ngan abbas pegi jalan kat kompleks karamunsing.malam ya pukul lapan flight balik miri.sampai pukul sembilan.


Kesimpulannya,banyak kamek belajar daripada temuduga.kamek berazam mok polah yang lebih baik mun ada gik temuduga atau benda lain.haha.ya jak lah rasanya.sekian......................

1 comment:

nooramadabbas said...

Salam!!

Check out my blog, nooramadabbas.blogspot