Tuesday, February 15, 2011

Selawatku untukmu.......

Segala puji hanyalah bagi Allah, tuhan sekalian alam....

selawat dan salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w serta keluarga dan sahabat baginda....

Hari ini adalah istimewa untukmu.....ku peruntukkan masa yang ada untuk melafazkan selawat sebanyak mungkin sebagai tanda cinta dan kasih.....

Engkau telah lama pergi, ya Rasulullah....
sedihku amat besar....tidak sempat bersama denganmu....
piluku amat dalam...memikirkan diriku yang jauh dari sunnahmu....
resahku mengundang gelisah dalam kalbu....tatkala cintaku padamu dipersoalkan....

wahai Rasulullah, maafkan aku.....

Aku tergolong dalam umatmu...menggalas warisan dan amanahmu...
menjunjung Islam selagi masih ada upaya....
menolak kebatilan dengan segenap usaha...
supaya beroleh sebuah keuntungan...
syurga yang abadi...dan lebih-lebih lagi, bertemu denganNya...
dan juga bertemu denganmu, ya Rasulullah.....

maafkan aku, ya Rasulullah....

Ya Rabbi, aku mohon kekuatan, untuk terus mendokong jihad ini...
aku mohon keselamatan, dari segala yang mensyirikkan...
aku mohon perlindungan, dari kekangan pihak yang zalim...
dan aku mohon kesejahteraan, untuk semua umat Islam di alam ini....

maafkan aku, Ya Allah...

Kami menyambut hari kelahirannmu setiap tahun....
dengan azam yang sama....untuk menyedarkan diri kembali...
yang jauh dari mengingatimu....
yang jauh dari mengenangmu....
yang jauh dari memikirkanmu....

maafkan kami, ya Rasulullah....


semoga, ia menjadi iktibar buat diri.....cintakan Rasul, banyakkan selawat....
itulah tanda umat yang hebat.....


selamat menyambut Maulidur Rasul 1432 Hijrah.......

No comments: