Tuesday, February 12, 2013

Madah kalbu....bahagian pertama

Salam suci sebagai pembuka bicara....

Hati kian resah, fikiran mula tertumpu akan urusan- urusan yang belum pasti terlaksana dengan baik. Namun begitu, hati ini tetap bersemangat, yakin akan kekuasaanNya yang mampu mengubah segala yang ada. Perjalanan hidup mesti ditempuh hingga ke akhirnya, sebagai bukti akan kembara ikhlas seorang hamba Allah....


Ya Allah, aku malu untuk mengatakan kesedihanku, sekelumit dusta dalam hati, sudah cukup melenyapkan syahadah yang tersimpan. Hari demi hari ditempuh dengan doa dan zikir, agar selamat dari fitnah dan cercaan, sabar dalam menerima ujian, dan berjaya dalam setiap urusan...

Ya tuhan,
Moga pengharapan ini diterima niatnya, aku sangat memerlukan petunjuk, agar tidak dilabel sombong, bongkak akan nikmatMu. Ingin sekali melihat diriku, keluargaku, malah saudara muslimku, berjaya dalam segenap bidang, maju kehadapan, membawa panji agamaMu hingga tiada yang lebih besar dari agama ini, yang menjadi nadi hidup setiap insan di alam ini.

Ya tuhan, aku meratibkan rasa syukurku pada hidup ini, orang yang aku kasihi, mereka yang aku sanjungi, dan pada nikmatMu yang nilainya sangat tinggi....


Bahagian pertama