Saturday, June 13, 2009

Tilawah Al-Quran peringkat Negeri Sarawak

Salam sejahtera diucapkan.
Selawat dan salam ke atas nabi Muhammad S.A.W dan keluarga Baginda.semoga kita semua berada dalam keadaan sihat dan diberkati Allah.
Pada tanggal 10 Jun 2009 telah berlangsung Majlis Tilawah Al-Quran peringkat negeri Sarawak di Dewan Suarah, Miri.Juara qari dan qariah akan mewakili sarawak ke peringkat kebangsaan.

Pendek cerita,sambutan amat menggalakkan.ramai orang datang untuk mendengar alunan kalam suci yang amat bermakna kepada kita semua.selain itu,Majlis tilawah kali ini agak meriah berbanding sebelumnya kerana jumlah penonton yang meningkat.

Dan kamek berpeluang untuk menyaksikan peserta pada hari terakhir.Pada hari terakhir juga berlansungnya Majlis Penutupan Tilawah yang dihadiri oleh Tuan Yang Terutama negeri Sarawak.
Pada malam itu,kamek pergi ke dewan suarah bersama-sama azizul dan ridhwan abd rahim.Agak lama juga menunggu TYT kita untuk datang ke majlis dan kamek pun agak lama menunggu azizul dan ridhwan.haha.jumpa azizul lok.lekak ya ridhwan.

Sementara menunggu peserta pada malam itu untuk memulakan bacaan,berloya lok ngan jijul.boring juak nunggu pihak urusetia atur kerusi yang sik cukup ya.lekak ya berjumpa ngan si ridhwan.Lamak dah sik nangga sahabat kamek tok.

tatkala mendengar ayat suci Al-Quran berkumandang,rasa bangga dan sedih pun bercampur.Bangga kerana semakin ramai umat islam yang menghargai Al-Quran dan pada masa yang sama sedih sebab sik dapat dengar gilak suara peserta.Kamek orang agak jauh kebelakang dan ia mungkin merupakan faktor utama sik dapat dengar.

Pada pukul 11.00 malam,majlis penutupan berlangsung.sekali lagi hampa sebab sik sempat nangga sapa menang.InsyaAllah,mun ada gik Majlis Tilawah tok ,kamek mok datang awal.haha.Kamek dan Jijul sempat juak bersalaman ngan TYT Sarawak.hmm,bukan senang mok bersalaman ngan pemimpin.

Bh,ya jak lah coretan kamek pada kali tok.Sekarang tangah bersedia mok pergi ke INTEC uitm shah alam.ambik A-Level pake kursus perubatan.sekian.

gambar-gambar sekitar Majlis Tilawah berlangsung.





3 comments:

arinaa :) said...

waaaseh. bound to which country? :)

arinaa :) said...

WAHH menaaa? taniah taniahh *bangga :D

Anonymous said...

gambar sir kat mana?? nk tgk... hahaha....