Wednesday, May 4, 2011

Mohonlah....

kepadamu ya Rabbi
aku memohon atas semua kekuranganku
semua kelemahanku, semua keterlanjuranku...
dan semua kesalahanku...
ampunilah aku, kasihanilah hambaMu ini...
yang sering leka, lalai dan alpa...

Ya Allah, aku mohon dipermudahkan urusan
dalam mencari penyelesaian...
dalam mencari jalan juang dalam hidup ini...
berkatilah pemahamanku...
mudahkanlah aku dengan jawapan yang benar...
jauhkanlah aku dari segala prasangka.....
dan bebaskanlah aku dari belenggu nafsu...

Ya Allah...
aku mencari sebuah kecermelangan...
mencari erti sebenar susah payah..
dalam meraih dan menghargai nikmatMu...
amat jauh sekali diri ini dari mengenal semua itu...dekatkanlah ya Rabbi...

semoga dengan kecermelangan ini nanti, aku menjadi hambaMu yang lebih bersyukur...
semoga dengan nikmat ini, hatiku semakin dekat dengan rahmatMu...

mohon dimudahkan urusan.....

sircanus...2.12 am

04052011

2 comments:

aNA said...

ameen...


nak copy.......




aNA ^_^

Sir Rid.one said...

amin...

ada hikmahnya mencari ketenangan di hening malam....


=)

sila2...