Friday, September 21, 2012

Second year is coming!!!!

Sekarang berada di perantauan semula, menanti bermulanya perjalanan baru sebagai pelajar tahun kedua jurusan perubatan di manipal....

Urusan demi urusan di tanah air saban hari mengingatkan kembali betapa sibuknya kita dengan urusan yang membina diri, badan rasa letih seolah-olah diri ini sedang berlaku zalim, tidak pada hak empunya badan. Sekiranya letih ini berterusan, harus dijadikan ruang untuk mengeluh seketika, mengesat peluh, mengisi semula diri dengan habuan rohani dan jasmani, agar letih ini letih yang bermanfaat.

Buat keluarga di tanah air, moga terus kuat ikatan kita, tidak pernah tinggal doa untuk kesejahteraan dan keselamatan anda. Moga dirahmati pemergian ini, insyaAllah akan kembali semula ke pangkuan.

Buat sahabat di malaysia, terima kasih atas layanan mesra, sebagai tetamu anda telah menjalankan tanggungjawab anda sebaik mungkin, boleh dibalas lagi sekiranya anda bertandang ke rumah ana.

Buat sahabat yang jauh di mata, dekat di whatsapp, line, viber, dan sebagainya. Andai tersilap bahasa, tak tersampai makna kata, mohon dimaafkan. Segala mesej yang lambat dibalas serta internet yang tidak seberapa rupa, moga ia tidak meruntuhkan ukhwah maya yang terjalin.

dan buat sahabat yang sedang bersama di sini, mari kita sama-sama kuatkan hati, rohani dan jasmani, menjadi bakal-bakal doktor yang membantu agama, menjernihkan pemikiran dan hati manusia, menjadi pembimbing yang berani tegakkan kebenaran dan menjauhi kemungkaran, dan kembali semula kepada fitrah sang hamba.....

Tahun kedua ini, perlu pada sedikit perubahan dan pelan yang baik, agar hasilnya baik, semoga berjaya untuk diri sendiri......semangat2!!!!!


ps: Kepada sahabat yang sedang bertanding untuk calon persatuan, semoga berjaya. anda boleh dan secara peribadinya, anda seorang yang hebat...=)

No comments: