Saturday, March 28, 2009

Program Pendedahan kerjaya sebagai doktor

Alhamdulillah,kamek terpilih untuk menyertai program tok.Program ini adalah program wajib dalam mendapatkan tajaan biasiswa oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).Kamek ambik kursus perubatan di bawah program ijazah luar negara.Kursus berlangsung selama lima hari di hospital miri bermula 23 mac hingga 27 mac.14 orang sahaja yang menyertai program tok.Kamek,chan,huzaisys,atikah,faezah,eric,rebecca,samantha,ellisa,tan,seng dan ramai lagi.

Program tok memang menarik sebab kami semua diberi pendedahan tentang kerjaya kedoktoran,pengurusan hospital dan berpeluang melakukan tugas sebagai seorang doktor.sepanjang lima hari tersebut kami semua melawat ke lima tempat iaitu bahagian kecemasan,klinik pakar,wad pembedahan lelaki,wad obstetric dan ginekologi dan wad orthopedik.di sana, kami berpeluang merasai kepenatan dan tekanan yang dialami seorang doktor.tetapi semua itu tidak melunturkan semangat kami untuk menjadi seorang pegawai perubatan.

Malah,kami semua dapat memperoleh pelbagai maklumat dan info yang berguna untuk menjadi seorang doktor.Tugas doktor adalah amat penting,nyawa menjadi taruhan dan masa itu amat penting walaupun satu microsaat.amat dahsyat.haha.kemudian kami didedahkan kepada prosedur-prosedur yang rumit dan panjang.memang doktor memerlukan kesabaran dan penghayatan kerja yang amat tinggi.hmm,minggu depan kamek pergi interview biasiswa jpa di bangunan majlis bandaraya miri.selasa 31 mac jam 2.00 petang.semoga beroleh kejayaan atas apa yang kita rancangkan.kamek hanyalah hamba yang hina,sentiasa dihimpit dosa,sering mencari pahala,namun bilakah beroleh cinta yang sebenarnya............dan kamek berharap kamek dapat berjaya dalam kerjaya perubatan.amin.sekian........


gambar peserta program tok

3 comments:

Anonymous said...

wan.

boleh sik ko carik miak brunei. padah,org yg mereka bertiga jumpa kat hospital miri kirim salam.sebut nama aku k.

salam juak ngan miak empuan dr miri. cina nya.

nanyak miak brunei ya tek.x sempat mok kenalan ngan cdak lama2.haha

Under The Mistletoe :) said...

untung ktk owww.....wish u luck!!

Jawatan Kosong said...

Apa JawatanKosongKerjaKosong.com tawarkan?

Terlalu banyak websites menyebarkan jawatan kosong, kerja kosong, jawatan kerajaan. Tetapi kebanyakkannya sudah lapuk dan tidak terkini. Ataupun anda terlambat untuk melihat iklan tersebut dan terlepas peluang.

Jangan sia siakan potensi diri anda untuk mendapatkan pekerjaan terbaik. Daftarkan diri anda dengan JawatanKosongKerjaKosong.com. Kami akan menghantar iklan kekosongan pekerjaan dengan segera kepada anda. Update secepat mungkin kepada anda.


Daftar Sekarang