Thursday, October 15, 2009

Ketandusan masa dan kesempitan peluang

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Setelah lama tak diupdate, akhirnya ilham menjelma lalu diterjemahkan dalam satu post baru untuk blog ini.

3 minggu gik untuk ujian final semester dan lekak ya balit pake cuti semester gk.Hmm, masa agak pantas berlalu dan semakin hari semakin banyak urusan yang perlu dilakukan. Firman Allah dalam surah al-asr........."sesungguhnya manusia dalam kerugian". Memang benar, kamek memang kerugian dari segi masa dan peluang. Amat sedih sekali melihat peluang yang ingin digapai tidak kesampaian. Masa yang diberi seakan-akan menghantui kita dengan tekanan dan kesan yang tidak tentu jangkanya. Walaupun begitu, jika mampu ditangkis dengan perisai iman dan ketulusan hati, ia mampu merubah ketandusan masa dan kesempitan peluang menjadi sebuah peristiwa yang amat berharga.

Kinek tngh polah persediaan untuk demonstrative presentation.Pagi tadik da writing test for english subject. German class sikda sampai khamis minggu dpn. Deutch is fun!!!!
lekak ya ada program Anjuran Professional Student Society (PSC) di Kolej Cemara seksyen 18. InsyaAllah kamek akan ada post untuk tok.

I miss all the pktrians!!!!!!!tak sempat pergi open house Abg Ayaz di Kuala Lumpur.InsyaAllah ada masa akan datang untuk kita semua bertemu kembali.

Hujung minggu tok ada perjumpaan Mahasiswa islam sarawak pada 17 oktober 2009 di Masjid Negara.Jam 2 petang.Ada pengisian khas daripada Timbalan Yang-di-Pertua PERKEPIS (persatuan kebajikan pelajar islam sarawak).Dijemput datang.

lastly,ingatlah bahawa kita tidak keseorangan. Setiap langkah kita sentiasa diperhatikanNya. Semoga kita beroleh hikmah daripada pengawasan ini.

Ilmu tanpa amal ialah kegilaan, dan amal tanpa ilmu tidak mungkin terjadi - Imam Al-Ghazali

sekian,wallahualam.

No comments: