Monday, December 1, 2008

things to consider in our life

Assalamualaikum.
Alhamdulillah,masih dapat bergerak.mun sik dapat ya ,sik tauklah.............
Kita sekarang berada dalam dilemma kemusykilan dalam pelbagai bidang termasuk pegangan agama kita.Hmm,mungkin kita umat akhir zaman kot.antara petandannya ialah manusia semakin ramai bergaduh dan bertelagah.

Yang terbaru, fatwa yoga.based on the research conducted,I strongly agree with the National Fatwa Council (NFC), if i not mistaken the acronym.For more information,please visit www.malaysiakini.com for details.

Yang peliknya,ramai saudara kita yang "main" sebarang jak ikut benda asing.cam yoga,it is actually a part of hindu's culture. NFC menyatakan yang yoga ini mempunyai perkaitan yang tersendiri dengan agama hindu.Moreover, yoga mempunyai mentera atau ritual untuk menjayakan lagi aktiviti ini. Next, mengikut NFC,matlamat utama ialah untuk bersatu dengan tuhan. How on earth manusia yang hina dapat bersatu or union dengan pencipta yang agung? entah..............

Walaupun yoga mempunyai pelbagai khasiat dari segi fisiologi,mental,spiritual dan kesihatan badan,tidak bermakana yoga boleh dilakukan.Bukan bermaksud tidak boleh,tetapi cuba siasat terlebih dahulu.Seperti artikel yang saya baca di berita harian, fatwa pengaharaman sesuatu aktiviti yang bertentangan dengan ajaran islam telah dilakukan. Misalnya, gaya silat nasrul haq yang diamalkan sehingga pengamal silat tersebut dapat menumbangkan lawan tanpa menyentuh mana-mana bahagian badan lawan.

Anyway, banyak lagi fatwa yang dilakukan oleh NFC yang hanya bermatlamatkan satu perkara; menyelamatkan akidah kita.show respect to the authorities who declared the fatwa. Argue wisely for this thing is no joke.Kita ada amalan solat, zikir,dan solat malam.kan best............

sekian,wallahua'lam.

1 comment:

Unknown said...

i absolutely agree!!! to all everybody who is still a MUSLIM, wake up n open your eyes!!! the world is not like what we imagine!!!