Thursday, January 1, 2009

Kembara borneo siri dua

Hari kedua
selamat sampai di kota kinabalu.lekak ya pegi menuju ke rumah pak cik sebagai tempat penginapan.terletak sik jauh dari first borneo.rumah setingkat tapi besar.best.setelah berada di rumah ya tek,keluar pegi pasar lok beli barang.haha.

kat pasar ya,first pegi ke pasar kraftangan atau pasar phlilipines.sik tauk pahal disebut camya tapi yalah hakikatnya.pergilah membeli beberapa kraftangan dan mutiara untuk dibawa balik sebagai kenangan.selepas itu,pergi ke pasar keropok membeli keropok sebanyak yang boleh.sempat juak melihat keindahan pantai dan pulau kat sabah.begitu hebat pemandangan.subhanallah..........

malam ya,pegi ke kedai pak cik kat salut.Restoran Kak Tini nama diberi.best.malam ya makan ketam dan udang.Alhamdulillah,cukup untuk mengenyangkan perut kamek.hihi.



kemudian pada jam 10.00,balik semula ke tempat penginapan.satu keistimewaan rumah pak sik kamek ya ada menyimpan burung cenderawasih atau burung dari syurga.........best dapat melihat secara mata kasar.sik tauk lah bena sik burung ya dari syurga,hanya Allah yang tahu.



lekak ya tidur.plan hari esok hendak ke gunung kinabalu.hari esok pasti mencabar dan menyeronokkan...............sekian untuk siri dua.

No comments: