Thursday, January 1, 2009

Kembara borneo siri tiga

Siri ketiga gik.

perjalanan ke taman negara gunung kinabalu.satu impian untuk mendaki gunung ya.mungkin mun ada rezeki tahun depan boleh cuba.perjalanan mengambil masa dua jam.sepanjang perjalanan,cuaca makin sejuk.menggigil.best juak dapat nangga asap keluar dari mulut.cam kat luar negara jak yang ada musim sejuk.dapat juak melihat pemandangan gunung kinabalu yang tersergam indah.
setelah sampai,kmk orang jalan lok pegi kundasang beli sedikit sayur.lupak mok padah,kmk orang ada makan kelapa bakar,satu-satunya di kota kinabalu,sikda kat tempat lain,dak pak cik kamek padah.malam ya menginap di sebuah hotel.semalam jak.malam ya amat sejuk dan sunyi.tapi best...........




selepas solat subuh,pegi bersiar ambik angin.masih sejuk.tapi waktu ya lah keindahan ciptaan Allah terserlah.nampak gunung kinabalu secara langsung.subhanallah...........lekak ya dengan abang,adik dan bapak ke taman negara kota kinabalu.ambik gambar gunung dengan lebih jelas.



memang indah.pegi gik ke kundasang untuk beli sedikit sayur dan bunga.haha.lekak ya perjalanan diteruskan ke ranau dan poring.mok nangga air panas poring.ternyata perjalanan hari ketiga tidak sia-sia.nang best.sedikit gambar di poring.




air panas yang hangat.dan kamek sempat merasai gayatnya berada di atas jambatan gantung kat poring.memang tinggi dan gayat.haha.pengalaman itu penting sebagai bekalan untuk masa depan............

lebih kurang jam2.30 petang,kmk orang balik ke kota kinabalu.sampai jam 5.00 petang.pegi sembahyang jamak dan bersiap untuk makan malam kat restoran gik.makan malam yang enak sekali lagi.haha.dapat juak bertemu saudara sabah yang lain.bh,ya jak rasanya untuk siri ketiga.wallahua'lam.

No comments: