Tuesday, January 13, 2009

Perpaduan teras kejayaan

Hmm.........Di sebalik kekejaman pihak zionis,timbul pula isu sejagat ini.perpaduan.di mana perpaduan kita untuk menentang israel laknatullah?adakah orang palestin mempunyai perpaduan?pernahkah anda terfikir.sekadar lihat kat televisyen belum mungkin dapat meyakinkan kita semua yang umat islam di sana sedang bersatu......................cuba fikirkan.

Memanglah,pergerakan menentang zionis di sana amat rancak.tetapi lihatlah kepada negara islam serantau dengan Palestin.Seperti Mesir,mereka enggan membantu mangsa peperangan yang memerlukan bantuan rawatan kecemasan.negara lain?
camne mok menang mun sik ada perpaduan................kalau tunggu semua orang kat cya mati,apa yang kita nak padah dengan Allah sebagai tanggungjawab kita dalam membantu saudara seislam kita?...............kmk pun tengah bingung tok.

Perpaduan islam mungkin menjadi senjata terkini menentang pihak zionis.Kita bersatu di bawah satu gerakan iaitu gerakan ukhwah dan menentang musuh Allah dalam segenap cara.Boikot barang dah ada,............cuba boikot channel-channel yahudi pulak.satu idea yang bernas.itu saja cara boikot yang belum lagi ketara.
Kutipan derma sedang berlangsung,tetapi sampai bila? pihak zionis ada memberi kelonggaran selama 3 jam untuk penghantaran bekalan kemanusiaan di gaza.fikirkan duit kita hanya selamat selama 3 jam.kemudian dihancurkan oleh pihak zionis.kita harus segera menghentikan serangan ini supaya tiada lagi umat islam palestin yang terkorban,tidak menerima rawatan dan sebagainya.

Ada kalanya kita harus bertindak di luar kebiasaan untuk menangani kemelut ini.Israel telah mencabuli banyak jenayah perang dan PBB masih buntu mencari jalan penyelesaian.Entahlah,apa yang dapat kita lakukan ialah mencari strategi baru di samping memohon kepada Allah akan bantuan-Nya.hapuskan tentera zionis yang menzalimi kita.sesungguhnya mereka telah jauh daripada perlindungan Allah dan telah dilaknat-Nya.

Kamek hanya menulis kerana bimbang dan bingung melihat mereka mati di sana.mereka sedang sengsara menanti bantuan kita.Insya-Allah,bantuan Allah akan sampai.sekian............

No comments: