Sunday, January 4, 2009

Palestin dan Zionis

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sekarang kita berada dalam keadaan selesa di mana saudara kita di Palestin sedang memerah otak dan tenaga untuk menghapuskan tentera israel laknatullah dan sedang berfikir apa lagi cara yang memungkinkan mereka terkorban dalam gerakan intifada mereka.baru-baru ini,pemimpin agung iran telah mengeluarkan fatwa kepada semua umat islam dunia untuk menentang israel.banyak kemusnahan yang dapat kita saksikan.masjid-masjid,rumah,penduduk tidak mengira islam atau tidak...... semuanya dibedil.

Kita patut tahu dan sedar bahawa setelah rentetan serangan kekejaman rejim zionis,ada satu perkara.Jika israel mampu bertindak kejam terhadap orang palestin,tidak mustahil untuk mereka bertindak kejam terhadap seluruh dunia.Malah,kita masih tidak sedar kekejaman israel dalam aspek yang lain.Salah satu mangsa yang paling produktif di bawah pengaruh dan naungan israel ialah amerika syarikat.hakikatnya, kebanyakan orang berjaya dalam perniagaan ialah orang yahudi.yang menguasai bidang minuman dan makanan dunia ialah orang yahudi.ada asasnya mengapa kenyataan ini disuarakan kerana fakta belum lagi didedahkan dan tidak akan diketahui sampai bila-bila.Bayangkan kalau yahudi menyerang negara islam yang lain,negara kuasa dunia.semua ini mungkin terjadi.mengenang penderitaan itu memanglah satu naluri dan kita harus berusaha untuk menghapuskan tabiat itu.segeralah kita menggembleng tenaga dan akal fikiran untuk menghapuskan pihak zionis ini.kita memang sedar mereka kebal dengan senjata yang canggih,mungkin ita perlu mengubah taktik.kita memang sedar mereka menyerang pemikiran kita dengan asakan syahwat dan nafsu duniawi,mungkin kita telah jauh dari Al-Quran dan hadis nabi.semua ini dapat diselesaikan andainya kita terus berusaha bagaimana untuk menjatuhkan zionis tanpa lebih banyak lagi nyawa saudara kita di sana terkorban.

Antara usaha setakat ini ialah rundingan majlis keselamatan PBB untuk mengadakan genjatan senjata antara zionis dan hamas telah berlangsung dan tidak menjadi.selain itu,banyak tunjuk perasaan,piket dan rusuhan berlaku di seluruh dunia.namun,semua ini belum dapat memadamkan nafsu zionis yang amat tebal.Sebagai hamba yang hina,kita mungkin dapat bersama-sama menentang zionis dengan cara yang lebih berkesan.mungkin menggunakan teknologi yang ada pada zaman ini,mungkin menggunakan kepintaran para ilmuan islam,mungkin mengunakan pengaruh kerajaan dan sebagainya.semakin lama kita berdiam diri,semakin banyak masa yang kita berikan kepada mereka untuk memusnahkan palestin.mungkin apa yang ditulis ini ada kesilapan tetapi semua perkara ini ternyata berasas dan ada logiknya.


selamatkanlah palestin,selamatkanlah baitulmaqdis,selamatkanlah nyawa-nyawa mereka,semoga kita beroleh kemenangan oleh Allah.

1 comment:

Muhd Farhan said...

Hidup Islam !! mauk, kepada para peminat yang mauk derma, agak blog abang mukhtar. ada nya pdh sia.. derma RM1 pun jadi la..Takbir(infiniti)